033 456 68 58
info@bu3.nl

Koers bepalen

Marketingplan

Uw bedrijf op voorsprong zetten

Hoe geven we uw bedrijf die prettige voorsprong op uw concurrentie? We starten met een inspirerende marketingsessie en leggen vervolgens uw bedrijf onder een vergrootglas.

1

We bekijken de huidige situatie

We zoomen in op uw diensten, producten en hoe u alles op dit moment aanpakt

 

2

Analyseren de omgeving

We bekijken uw online concurrentie en doelgroep(en)

 

3

Bepalen de juiste koers

Met de uitkomsten gaan we aan de slag en werken we een slimme strategie uit

Perfect fit

U bent niet de enige die betere resultaten wil scoren. Ook uw concurrenten willen dat. Goed vindbaar worden is belangrijk, maar die vindbaarheid heeft veel meer effect als uw bedrijf, website en nieuwsbrief goed afgestemd is op uw doelgroep. Daarom is het belangrijk om uw doelgroep goed te kennen. Te weten wat hun behoeften zijn, waar ze blij van worden en waar ze ’s nachts wakker van liggen.

Een belangrijk hulpmiddel om hier alles over te weten te komen, is het Value Proposition Canvas Model. Dat is een model dat triggert om goed na te denken over de verschillende doelgroep(en) en de waarde die uw bedrijf voor ze heeft. Het helpt om uw bedrijf door hun bril te bekijken en nieuwe kansen te zien om ze te bereiken.

Op weg naar resultaat

Welke pijnpunten lost u op voor uw doelgroep? Waarmee tovert u die glimlach op het gezicht? Antwoorden hierop zijn ideale richtingwijzers voor uw bedrijf. U kunt u hiermee onderscheidend van uw concurrentie maken. Maar bijvoorbeeld ook ontdekken hoe u het best uw website kunt opzetten.

We vullen de doelgroepanalyse aan met een zoekwoord- en concurrentieanalyse. Met deze drie onderzoeken hebben we alle inzichten die nodig zijn om een onderscheidende koers voor uw bedrijf uit te zetten.

Voor wie

Een marketingplan is handig voor bedrijven en organisaties die:

  • Startend zijn
  • Minder succesvol zijn
  • Niet weten hoe de doelgroep beter bereikt kan worden
  • Een voorsprong op de concurrentie willen krijgen
  • Een onderscheidende positie willen innemen
  • Een nieuwe koers willen inslaan
  • Een nieuw product willen lanceren
  • Een frisse wind door de communicatie willen laten gaan
  • Andere ogen naar hun huidige marketingbeleid willen laten kijken
  • Bezig zijn met een nieuwe website

Door wie?

Het hele traject staat onder leiding van Willex Duijst, eigenaar van BU3 en gespecialiseerd in tekstschrijven, strategische marketing en online marketing.

Willex heeft journalistiek en voorlichting gestudeerd. Na zijn studie werd hij hoofdredacteur van een jongerenmagazine. Vervolgens is hij jarenlang als leraar Vormgeving en Online Marketing verbonden geweest aan de hogeschool CHE. Momenteel is hij bezig met de afronding van een NIMA C-opleiding.

Praktische info & Aanmelden

Marketing Focus Sessie vraagt 1 dagdeel + 2 uur van uw tijd. In het dagdeel zoomen we in op uw bedrijf en in deel 2 slaan we spijkers met koppen en leggen we onze ideeën op tafel.

Locatie

De sessie waarin we uw bedrijf onder de loep nemen, vindt op ons kantoor in Amersfoort plaats. Daar is ruimte voor maximaal 6 deelnemers. Het is ook mogelijk om dit op uw locatie te organiseren, maar hier zijn wel wat kleine praktische voorwaarden aan verbonden. Neem hiervoor contact met ons op.

Kosten & Tevredenheidsgarantie

De kosten van de Marketing Focus Sessie zijn € 1895,00 (excl. btw). Als we niet in staat zijn een goede strategie te bedenken, brengen we niets in rekening.

Aanmelden

Meld u vrijblijvend aan via het onderstaande contactformulier. U zit na het versturen nog nergens aan vast. Eerst volgt namelijk een kennismaking, zodat we kunnen zien of we een goede match zijn voor uw probleem/vraag.