In 1, 2, 3 stappen naar een

marketinghit

Heeft u zin om de marketing van uw bedrijf of product eens een keer goed op te zadelen? Ik ook ;-). In een inspirerend, leerzaam en effectief marketingtraject help ik u aan betere resultaten. 

Ik leer u alles wat ik weet, zodat u er zelf mee aan de slag kunt gaan. Heeft u dáár geen tijd voor, dan kunnen wij het marketingwerk voor u doen. Samen (met u of een van uw medewerkers) gaan we een hit van uw (startende) bedrijf maken.

We werken aan de hand van de volgende drie stappen.

1. Who are you? I really wanna know

The Who

Wellicht kent u dit nummer. Het is een hit van The Who die nog groter werd toen de hitserie CSI Miami ‘m als openingstune ging gebruiken.

Nelson Mandela zei ooit: “Als je praat met iemand in een taal die hij begrijpt, dan belandt dat in zijn hoofd. Als je met hem praat in zijn taal, dan belandt dat in zijn hart.” 

In het hart van de klant belanden. Mmmmmmm… dat zijn woorden waar we bij BU3 bij wegzwijmelen, want dat is het ultieme resultaat van een marketingcampagne.

U wilt niet alleen een website die er mooi uitziet, maar vooral een website die de bezoekers het vertrouwen geeft om zaken met u te gaan doen. U wilt social media niet gebruiken om maar weer even van uzelf te laten horen, maar social updates schrijven die effect hebben. Dus voor meer volgers zorgen en uw business laten groeien.

Voor goede marketing moet u de taal van uw klant verstaan en spreken. Des te beter u dat doet, des te harder uw business groeit.

De eerste stap van een goede marketingstrategie is dan ook: goed uw klant leren kennen. 

Uw marketingstrategie start bij de hit van The Who waar ik dit artikel mee begon: who are you, I really wanna know!

Een handig hulpmiddel hiervoor is het Waardepropositiemodel. U kunt dit model gratis downloaden en gebruiken om de behoeften en pijnpunten van uw doelgroep te visualiseren. 

Hoe dit werkt, ontdekt u in het marketingtraject.

 

2. Bijzonder

Een goede strategie is er een die u een unieke waarde geeft. Doe het niet op dezelfde manier als je concurrent. Doe het anders. 

Aan de hand van de behoeften van uw klant, die u in de vorige stap hebt ontdekt, kunt u gaan zoeken naar een verhaal dat anders klinkt dan dat van uw concurrenten. Aantrekkelijker. Beter. Sterker. Leuker. Bijzonderder. Gekker. Effectiever. Mooier. 

Veel ondernemers kiezen helaas voor goedkoper, maar die staat bewust niet in het rijtje. Als u voor goedkoper kiest, is het einde zoek. Misschien is uw concurrent zo dom om uw hierin te volgen, waardoor u uw onderscheidende positie kwijtraakt. Dan moet u nóg lagere prijzen hanteren.

Het gevecht om de laagste prijs kan doorgaan tot u met je bedrijf nog maar zo weinig winst boekt, dat uw onderneming serieuze risico’s gaat lopen.

Vertrouw liever op iets anders dat u uniek maakt. 

Dit vraagt veel kennis van uw doelgroep, inzicht in waar de kracht van uw bedrijf zit en een flinke dosis creativiteit.

In de marketingtrajecten van BU3 leg ik veel nadruk op deze fase, omdat ze allesbepalend is voor de resultaten van uw marketinginspanningen. U kunt veel geld in vindbaarheid stoppen (de laatste stap), maar als u niet prettig opvalt, bent u teveel afhankelijk van de geluksfactor.

 

3. STAP IN DE SPOTLIGHTS

Als we bovenstaande stappen gezet hebben, zijn we toe aan de laatste stap en dat is : aan de slag gaan met het vindbaar maken van je bedrijf, dus met:

zoekmachineoptimalisatie,
blogs schrijven,
updates op je sociale tijdlijn zetten,
nieuwsbrieven versturen,
offline acties en

online adverteren.

Als u dit slim doet, gaan al die marketingactiviteiten werken als een marketingmachine. Dan opereren ze niet los van elkaar, maar dienen ze elkaar. Zo zal een update op social media gaan resulteren in een aanmelding voor uw nieuwsbrief en die nieuwsbrief zorgt er weer voor dat men zich voor een van uw diensten of producten gaat interesseren.

Hoe de marketingmachine voor u het best in elkaar gezet kan worden, hangt af van uw business. 

Ik help u om die machine goed in te richten. Zodat alles goed voor u gaat werken.

Zin om te beginnen?

Ik help graag bij het het zetten van de bovenstaande stappen. 

Als u in een marketingtraject wilt stappen, dan kost u dat 149 euro per maand (excl. btw).

Niet meer? Nee. Als u zelf aan de slag gaat met de adviezen die we geven, betaalt u 149 euro per maand. We noemen dit het coachabonnement, omdat we langs de zijlijn toekijken en zien hoe u het doet. Wij geven aanwijzingen, maar u moet het werk doen.

Is dit zo’n abonnement waar je lastig vanaf komt? Nee, u kunt driemaandelijks uitstappen door ons een mailtje of berichtje te sturen. Heel eenvoudig dus.

Wat krijgt u voor dat geld?

We spreken sowieso één keer per maand met elkaar af. Dat is soms een 1-op-1-afspraak, maar ook regelmatig in een groepje met andere ondernemers. Ik leer u tijdens die afspraak alles wat belangrijk is voor uw marketing en geef u ‘huiswerk’ en handige tips mee.

We proberen iedere maand een van de bovenstaande thema’s te behandelen. Dus na drie maanden zouden we alles gedaan kunnen hebben. Het feitelijke tempo hangt echter af van hoe snel u alles oppakt en hoeveel werk er te verrichten is, dus uw beginpositie.

Daarnaast monitoren we de resultaten. Dus hoe uw website het doet en wat uw inspanningen op social media teweeg brengen. U heeft zelf ook 24/7 toegang tot deze gegevens

Niet alleen coachen, maar ook meespelen

Stel dat u geen tijd en zin heeft om de marketing van uw bedrijf te doen? Een bureau zoekt dat ervoor zorgt dat uw producten en diensten verkocht gaan worden?
 
Dan kunt u ervoor kiezen om BU3 aan het werk te laten gaan. Dus om ons uw marketingmachine in elkaar te laten zetten en te laten draaien.
 
 

Als u op aanmelden klikt, belandt u bij een contactformulier. Vul die in en u wordt vaak dezelfde werkdag nog gebeld door Willeke (officemanager) of Willex (eigenaar BU3). We plannen dan een Skype-meeting in om kennis met elkaar te maken. 

We leggen dan ook nog meer uit over dit traject.

Als zowel u als wij het gevoel hebben dat dit traject iets voor u is, gaan we de aanmelding officieel maken. En aan de slag.

Op weg naar een marketinghit.