033 456 68 58
info@bu3.nl

Investeer liever in een goede voorbereiding dan in mazzelmarketing

Investeer liever in een goede voorbereiding dan in mazzelmarketing

We laten ons graag inspireren door zeevissers. Zoals zij niet lukraak hun netten uitgooien, zo levert een goede voorbereiding ook betere resultaten op bij marketingacties. Wat houden die voorbereidingen in?

Dagelijks een goede vangst

De Spakenburgse botters dragen het kenmerk BU en dan een cijfer erachter, dus BU7, BU2 of… BU3 ;-). Vandaag de dag liggen ze als museumstukken in de haven van Spakenburg, maar vroeger waren dit de boten waarmee de vissers erop uit trokken.

In de vroege ochtend verlieten ze de haven om vervolgens na een lange dag vissen weer terug te komen met een lading verse vis. Dit is ook waar het bij ons om draait: een goede vangst voor onze klanten realiseren, dus opdrachten voor ze binnenhalen. En daar alles voor over hebben, dus niet op de tijd letten. Doorgaan tot het doel bereikt is.

Dat betekent in ons geval:

  • de positie in Google van relevante woorden verbeteren, zodat hij beter vindbaar wordt
  • een campagne in Adwords optimaliseren, zodat er meer conversie gescoord wordt tegen lagere kosten
  • aantrekkelijke verhalen voor een nieuwsbrief schrijven
  • een slimme koers voor een klant uitzetten, zodat zijn of haar (nieuwe) bedrijf goede resultaten gaat scoren.

Betere voorbereiding, betere resultaten

Wat kenmerkend aan professionele zeevissers is, is dat ze niet lukraak hun netten uitgooien, maar goed nagedacht hebben over waarop ze gaan vissen, waar ze gaan vissen en de middelen die nodig zijn om de vis te vangen. Diezelfde voorbereiding is ook bij uw marketingacties van belang.

Begin daarom liever niet aan een nieuwe website, brochure, nieuwsbrief of het schrijven van updates voor social media zonder dat u in ieder geval antwoorden heeft op de volgende vragen:

  • Wie behoren tot mijn doelgroep?
  • Wat zijn hun pijnpunten, dus waar liggen ze ’s nachts wakker van?
  • Wat zorgt voor een lach op hun gezicht?
  • Wie zijn mijn concurrenten, hoe profileren ze zich en wat zijn hun sterke en zwakke punten?

De antwoorden op deze vragen zullen in grote mate de richting bepalen van uw nieuwe website, maar ook van de social updates die u gaat plaatsen en de onderwerpen die u in de nieuwsbrief zet.

Kennis is macht en met name kennis over uw doelgroep en concurrentieveld levert u die input op die u nodig heeft om een aantrekkelijke aanbieder voor uw klanten te worden.

Zet ook een slimme koers uit

De missie van BU3 is om bedrijven aan betere resultaten te helpen. We helpen ondernemers graag bij het bedenken van een slimme koers, dus een koers die rekening houdt met de behoeften van uw doelgroep en de zwakke en sterke punten van de concurrentie. Als u hier graag over door wil praten, neem dan gerust contact met ons op.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *