Stop met mazzelmarketing

De boten die in de oude haven van het dorp Spakenburg liggen, dragen het kenmerk BU en dan een cijfer erachter, dus BU7, BU2 of… BU3 ;-). Die letters staan voor Bunschoten, de buurstad van Spakenburg waar de boten vroeger geregistreerd werden. Nu liggen de boten (botters) als museumstukken in de haven van Spakenburg, maar vroeger speelden ze een hoofdrol in het leven van hardwerkende vissers.

Dagelijks een goede vangst

In de vroege ochtend verlieten de Spakenburgse vissers de haven om vervolgens na een lange dag vissen weer terug te komen met een lading verse vis.

Dit is ook waar het bij ons om draait: een goede vangst voor onze klanten realiseren. Dat betekent in ons geval: nieuwe klanten voor ze binnenhalen. We doen dat door een combinatie van werkzaamheden:

  • de positie in Google op relevante woorden verbeteren, zodat de website beter vindbaar worden
  • slimme advertentiecampagnes opzetten
  • direct mailings maken en versturen
  • e-mailcampagne opzetten en versturen
  • optimaliseren van de website, zodat de resultaten verbeteren
  • campagnes voor social media bedenken en uitvoeren

Lukraak netten uitgooien? Nee dus

Wat kenmerkend voor zeevissers is, is dat ze niet lukraak hun netten uitgooien. Ze denken goed na over waarop ze gaan vissen, waar ze gaan vissen en de middelen die nodig zijn om de vis te vangen.

Diezelfde voorbereiding is ook bij uw marketingacties van belang. Die voorbereiding bestaat uit het definiƫren van uw doelgroep, uitzoeken op welke plekken ze het meest vatbaar voor uw boodschap zijn en wie u zelf bent.

Belangrijke vragen

Weet u het antwoord op de volgende vragen?

  • Wat is mijn visie?
  • Wat is mijn missie?
  • Wat wil ik betekenen voor mijn klanten?
  • Waarin ben ik de allerbeste?
  • Wat zijn mijn kernwaarden?
  • Wie behoren tot mijn doelgroep?
  • Wat zijn de pijnpunten van de mensen in mijn doelgroep, dus waar liggen ze ’s nachts wakker van?
  • Wat zorgt voor een lach op hun gezicht?
  • Wie zijn mijn concurrenten, hoe profileren ze zich en wat zijn hun sterke en zwakke punten?

De antwoorden bepalen in grote mate de koers van uw bedrijf. Zo zijn ze van invloed op de mensen die u aanneemt, het verhaal dat uw verkopers vertellen, het verhaal dat u op de website vertelt, de berichten die u op social media post en de kanalen u inzet voor uw marketing.

Zet ook een slimme koers uit

De belofte van BU3 is is dat we van uw bedrijf een marketinghit maken. Als de basis van uw marketing nog niet op orde is, dan helpen we graag om een inhaalslag te maken. Als u hierover door wilt praten, neem dan gerust contact met ons op.

Andere artikelen

Wie bezoeken uw website?

Met MBTI (Myers-Briggs Type Indicator) is het mogelijk om voorkeuren van mensen weer te geven en bezoekers van een website in te delen in 4 types.

Contact

Bel doordeweeks tussen 8.30 en 18.00 uur naar 033 456 6858, stuur een e-mail naar info@bu3.nl of vul het formulier in.